söndag, oktober 15, 2006

Höstens förbundskonferens

I helgen anordnade vi höstens förbundskonferens. Det var väldigt lyckat, 2 nya styrelseledamöter valdes in genom fyllnadsvalet som förrättades- Sara och Stina, Skolval2006 och RFSL Ungdom gästade oss, och även Åsa Bjering från LSU som berättade mer om nyttan för SACO Studentråd att vara medlemmar i LSU. Just när det gäller organisationsutveckling och internationella frågor anser jag att vi har väldigt stor användning av LSU. En självkritik är här också på sin plats- jag som valberedning i LSU och, om man ska vara hård, som en av de 3 personer av 102 000 st som har kontinuerlig kontakt med Åsa och resten av LSU skulle ju förstås sett till att mer ordentligt spridit information om organisationen, och det tidigare. Till nästa år ska jag se till att bjuda in Magnus Leivik som sitter i LSU styrelse till ett av de första mötena för SACO Students styrelse, det är ju alltid något att börja med.
... eftersom jag för närvarande är vald som vice ordförande till sista juni 2007 så kan jag ju faktiskt vara ganska så säker på att kunna påverka styrelsemötena oavsett om jag blir vald till ordförande eller inte!

Nå, förbundskonferensen var nästintill en succé, vilket man om inte annat kunde utläsa från alla utvärderingar. Det var några som tog upp att det var synd att de inte fått verksamhetsramarna tidigare. Det var för att de var färdiga dagen innan, vår tanke var mest att få en möjlighet att smygkika på propparna till kongressen i ett tidigt skede. Och tid.. ja tiden är alltid svår att få till på bästa sätt, det finns fördelar och nackdelar med alla tidsplaneringar. Eller nästan alla i alla fall. Den här gången ville vi att folk skulle lärt känna varandra genom olika metoder, som Skolval2006 och RFSL Ungdom tillhandahöll, för att förhoppningsvis ge deltagarna en uppvärmning och en säkerhet i gruppen. Visst är det svårt att ha en tvådagars konferens, men man kan inte låta bli att ha "viktiga" saker på söndagen pga risken att folk är trötta efter förbundskonferensmiddagen. Det kan ju ses lite som upp till var och en att se till att man inte är så trött. Jag känner just nu att jag är dålig på att ta det ansvaret själv.

Och karaoke är ALDRIG fel. Det är mig en glädje att vara lite hes idag.

Det är också intressant att tillhöra en organisation som organiserar Sveriges mest socialdemokratiske moderat, samt Sveriges mest borgliga socialdemokrat. Jag lovar!

Inga kommentarer: