onsdag, oktober 25, 2006

Säkra och stabila

... det är så det känns med Sten Tolgfors och Lena Adelsohn Liljeroth. Jag tror det blir bra. Förstår inte varför inte Adelsohn Liljeroth blev tillfrågad från början..? Hon har en intressant bakgrund. Men visst kan det vara så som jag läste någonstans- det är lättare att acceptera värdekonservativ kulturpolitik än nyliberal sådan. Cecilia Stegö Chilo var nog inte den bästa att testköra den nyliberala vägen dock.

Fick alldeles precis klartecken om att åka till Bryssel och vara med på konferensen Young professionals- Europe´s resourse and oppertunity. Väldigt kul! Och förstås rätt praktiskt att jag fick åka- jag ska hålla ett inledningssnack tillsammans med Federica från Italien.

Igår var jag på bio, Djävulen bär Prada. Medelåldern i salongen låg på 26-27 år kanske, majoriteten var kvinnor. I reklamen innan filmen började var jag med om något som inte hänt mig sedan jag var 16 år och såg Titanic. I reklamen kom nämligen skådespelaren Jude Law in i bild och det går en väldigt tydlig susning genom publiken, följt av ett generat fnitter. Vem kunde tro att Jude Law är SÅ populär?
Jag älskade filmen förresten, när jag inte ägnar mig åt politik av olika slag är min stora intressen allt som har med yta att göra: chicklit, magasin, mode och så vidare. Jag var helt klart målgruppen!

Inga kommentarer: