tisdag, januari 02, 2007

2007

Gott nytt år på er alla!

Fyra stora saker har präglat de senaste dagarna utan bloggande. Alla av väldigt olika typ. Vi har först
  • min moster Mariannes död

Fullständigt oväntat hittade min mamma min moster död på köksgolvet i går morse. Jag träffade Marianne senast på annandagen, hon var glad och var lika fyndig som hon alltid varit. Nu finns hon inte mer. Jag är för evigt tacksam över att jag när hon skulle gå från annandagsmiddagen och efter att hon sagt "jag nöjer mig med att vinka åt er" sa "nej det var lite lite" och kramade om henne.

  • Nyårsafton

Med middag hos Tess tillsammans med Carin och Karolina. Sedan firade vi tolvslaget på Ludvigs innergård med perfekt utsikt över de fyrverkerier vi varit med och betalat med skattepengarna. De var fina, så det kanske var en bra investering.. Därefter gick vi till eftersläppet på V-dala och dansade till småtimmarna.

  • Min kärlek till Jude Law

Jag hade hört från en god vän att det kan vara jobbigt att se The Holiday för att man kunde verkligen bli kär i Jude. Och herregud ja. Det känns tungt i hjärtat att det är Sienna Miller och inte jag som får kyssa honom.

  • Första dagen på SACO

Och med detta ska bloggen på allvar vara tillbaka med mer utbildningspolitik och mindre .. nöje?

Inga kommentarer: