måndag, januari 08, 2007

Sourze

I början av 2000-talet (nu kommer jag inte ihåg exakt när för åren börjar smälta ihop och det enda som man kommer ihåg var vad man gjorde på sommaren. Det blir lätt så som bosatt i Sverige, sommaren är ju lite speciell) så var jag en frekvent Sourzeläsare. Det var lite där det hände, det kändes nyskapande och intressant med en webbaserad tidning som skapades av läsarna själva, och det med inlägg som höll väldigt hög nivå. Inte det vanliga fanzinedravlet. Härmed inte sagt att det inte finns/fanns inlägg med hög nivå i fanzinen. Sisådär 1 av 10...

I alla fall så har jag släppt Sourzeläsandet, fram till häromveckan då jag av en slump hamnade där igen. Och jösses! Det känns kanske inte nyskapande men det känns fräscht. Det är hög nivå och mycket intressant att läsa. Så, ett halvt decennium efter att jag var en Sourzefrälst person har jag nu publicerat mitt första "verk" där. En modiferad version av min senaste Akademixtext, och den går att hitta här.

Inga kommentarer: