onsdag, mars 28, 2007

Lite av en chock?

Jag och Mikaela var och lyssnade en stund på riksdagsdebatten kring högskolan i dag. Kanske inte alltid så mycket nytt, men helt klart tankeväckande här och där.

När det gäller helgdagar så kommer de alltid så plötsligt.
Visst har jag vetat om att det är påsk nästa vecka, har t o m bokat biljetter till Hälsingland. Men ändå kommer det som en chock att det ju faktiskt innebär att de handlingar som ska vara styrelsen tillhanda senast på fredagen faktiskt bör skickas på måndag redan. Och därför ska skrivas klart också. Samtidigt som varumärkesgruppen behövde ett snabbt avstämningsmöte och en debattartikel behövde bli färdig. Och jag själv ska vara färdig för middag vid 17 redan. (Och därför väljer jag att blogga mitt i allt). Vissa dagar skulle man behöva klonas, det är slutsatsen.

Inga kommentarer: