torsdag, juli 19, 2007

-gällt skrik-

Fruntimmerveckan började ju egentligen igår med Fredrik, killen bland de 6 fruntimmren. Idag börjar dock namnsdagsracet för min familj. Min storasyster lystrar till Sara, imorgon är det Margareta vilket både min mor, jag och min systerdotter Julia heter i andranamn. Kristina på tisdag vilket både faster och vän heter. I morgon bjuds det till tårtkalas.

Känner nu när jag satte mig ner att jag tillbringat en stor del av dagen till sjöss. Jag gungar. Har för övrigt varit utomhus i 12 timmar i dag. Precis enligt mina detox-planer.

Det var förresten fel information i inlägget innan. Det var inte 5000 besökare, det var 6000 besökare. 6000! Helt otroligt! Jag satt och tänkte efter och kom också fram till att det har nog inte sedan Beatles spelade på Östra berget på 60-talet behövts kravallstaket där. Det gjorde det ikväll. Flickorna skrek gällt. Jag förstår dem. Jag skrek också gällt på konserter som 13-14 åring. Min styvpappa använder min gamla East17-tröja som målartröja nuförtiden. Den är i strl XXL vilket var långt i från min storlek som 13åring. Men vad gjorde det, när man hade skrikit sönder sin röst på konserten och hade tapetserade väggar med bilder på John, Anthony, Terry och Brian? Absolut ingenting. Jag gläds med flickorna som skrek gällt i kväll. De har väggarna tapetserade med Måns, och han kommer till deras stad! Wow! Så var det minsann inte på min tid.

Imorgon ska jag köpa rosévin inför lördagens gigantiska trädgårdafest hos Teresa och Per. Jag ska även börja spana efter en bra digitalkamera. Som man kan ana på de senaste dagarnas inlägg så är jag extremt inne på att fotografera just nu, och det är inte riktigt tillfredställande med 3.2 megapixlars kamera.

Inga kommentarer: