tisdag, augusti 14, 2007

Söderhavet och Simpsons

Jag, Mikaela och Åsa hade möte med Söderhavet idag. De har nya lokaler vid Skeppsbron och jag måste säga att det är sällan jag känner att jag vill flytta in på ett kontor. Det är sällan jag känner att jag skulle kunna sälja min själ för att flytta in på ett kontor. Men på Söderhavets nya kontor- där vill jag bo.

Augustis nyhetsbrev finns nu att läsa på hemsidan, årets nyhet Kongressboken börjar ta form, två politiker är klara till kongressens debatt... tja, rent allmänt känner jag att det är skönt att det händer saker och att det är fint att se resultat.

Imorgon och halva torsdag ska jag på internat med SACO-förbundens studenthandläggare. Jag ska hålla ett pass med Mikaela om vad förbunden har för nytta av att vara med i SACO Studentråd. En jäkla nytta är förstås mitt svar!

I söndags skulle jag och Carin gå på bio i Göteborg förresten. Se Simpsons. Klockan 14,15 sitter vi glada och förväntansfulla och väntar på bion. Jag får för mig att kolla på min biljett, och inte bara lita på Carins uttalanden om att vi skulle åka vid 17-tiden. Det står 16,02 på biljetten... Där sitter vi, en smula handfallna, med popcorn och dricka i knäet och förstår att det är en omöjlig ekvation.
Hur det slutade? Ja- att vi inte vet hur det slutade.

Vi gick från bion tjugo minuter innan den var färdig.

Jag hoppas det var ett fint slut.

Inga kommentarer: