torsdag, oktober 25, 2007

Inspiration

Idag fick jag möjlighet att under en timme lyssna på inspirerande Madelen Nilsson som är förbundsordförande på Naturvetareförbundet. Madelen kan nog vara den yngsta fackförbundsordföranden i Sverige, och ligger definitivt i topp när det gäller folk med en positiv glöd. Madelen har byggt upp en rad olika lokala akademikerföreningar, främst inom handel- och tjänstesektor, och det var väldigt givande att lyssna på hur hon lyckats med denna bedrift.

Därefter träffade jag min mentor Birgitta, för att sedan träffa Klara för en 4 timmars middag. Helt enkelt en kombinationsdag. Försök till organisation av alla motionssvar och att få ut ett uppstyrt handlingsmail till federationen trots att jag ville lyfta fram sambandet mellan Gävles uteliv och ansökan till att bli EU:s kulturhuvudstad 2014 ( Gävle tycks vara the place to be nuförtiden.) kombinerat med fantastiskt givande och utvecklande samtal om både ledarskap och politik.

Roligast idag var då jag och Klara satte ihop vår regering, som den skulle se ut om jag skulle vara statsminister och hon vice statsminister/utrikesminister. Ett riktigt dreamteam med bra statssekreterare också. En vacker dag så... en vacker dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Var med och vänd upp och ner på det gamla arbetsmarknadstänket. Beskriv talanger som kan kombineras och pusslas ihop till ett jobb. I tävlingen får du kombinera vilka talanger som helst och kombinera dem till vilket jobb som helst. Kanske är det ett jobb som ingen vet att de behöver – ännu…

http://www.almega.se/talangpusslet

Mvh,

Karin Bäcklund

Webbredaktör

Almega AB

08-762 69 71/ 070 345 69 71

www.almega.se