fredag, november 23, 2007

"En konflikt är en interaktion mellan minst två parter"

Det var verkligen helt fantastiskt mycket folk på mässan idag, det mest välbesökta seminariet som jag höll i drog ca 400-500 personer. Sjukt roligt! En massa roliga samtal med engagerade gymnasieelever, och enligt uppgift märktes det en ökning i Saco-montern efter mina pass, för då kom det folk för att fråga mer om vad Saco var för något, och hur man kunde bli medlem. Men aj vad ovan jag är att stå två hela dagar.

Tyvärr har det inte hunnits med ett nytt utseende för Akademix när vår sajt uppdaterats. Dock finns det mycket läsvärt där ändå! Temat är som sagt konflikt, och både den tidigare och den nye ordföranden i CUF finns med, Federley blir intervjuad och beskrivs som "kontroversielle politikern .... ständigt aktuell på den massmediala röda mattan" , Magnus har skrivit en krönika om studentpolitik och högskolors fokus . SFS vice ordförande Pelle har skrivit en väldigt bra och tankeväckande text om utbytesstudenter som utnyttjas på arbetsmarknaden. Själv har jag gjort upp bland annat gubbighet inom facket. Eller för att citera mig själv: konlikter, det vill säga önskemål som känns för betydelsefulla för att släppa och där möjligheterna till dessa är blockerade, finns överallt. När det gäller kvalitet i den högre utbildningen, när det gäller avgifterna i den högre utbildningen, och när det gäller mossiga strukturer inom facket, både i den lokala klubben i Motala och i Europafacket, är jag beredd att ta striden!

Nu ska kvällen ägnas åt att reda ut för Carl att jag inte är hans storasyster utan moster, och titta på Idol.

Inga kommentarer: