torsdag, november 15, 2007

Lighten up

Jag ser fram emot att läsa nästa nummer av Akademix. Redaktörerna har valt temat Konflikt, som jag tidigare skrivit om på bloggen, och det var ett ämne som fick mig intresserad av att höra vad flera av mina i mitt nätverk hade att säga i ämnet. Har koll på att åtminstone två artiklar av två duktiga och intressanta skribenter kommit in med alster. Schysst! Hade ju lite kreativitetskris häromdagen kring min krönika om konflikt, men det lossnade ordentligt.

Imorgon ska jag hälsa på studenterna i Sveriges Ingenjörer och prata politik. Ludvig, som är en av ordförandena för dem, ringde idag och kompenserade gott och väl den sena påringningen med att hylla mitt inspirerande sätt att prata med folk. Jag skulle egentligen gå en utbildning i det nya publiceringsverktyget imorgon men den blev inställd i går. Därför fanns det ledig tid i kalendern. Det ska bli jättekul att träffa de drygt fyrtio personerna imorgon!

Jag är så satans trött på mörkret förresten. I tisdags var jag så trött när jag åkte hem att jag klev av vid fel station. Stirrade på OLOF PALMES GATA-skylten och förstod ingenting. Blev också så där har-ingen-koppling-mellan-hjärnan-och-resten-av-kroppen-trött under slutet av dagen idag, när jag hade möte med tre av styrelseledamöterna. Men efter lite mat, lite chips, lite roliga samtal och lite tv så känns det bättre.

Inga kommentarer: