torsdag, december 20, 2007

Glögg och studiemedel

Idag arrangerade vi ett litet glöggmingel på kansliet. Det här var något som vi (herregud! jag låter som folk som är så där drygt par-iga och som på frågan "vad ska du göra i helgen?" svarar "Vi ska bla bla bla". Men det tragiska i det hela är att mitt "vi" består av mig och min studenthandläggare/kommunikatör Mikaela. ) kom på lite i sista stund. Utifrån det är jag väldigt nöjd med uppslutningen, med lite folk från kansliet, studentsektioner, valberedningen, SFS, SSCO och riksdagen. Mysigt och god stämning och dessutom är jag väldigt svag för den vita glöggen.

Annat som hänt idag är att P3 Nyheterna undersökt riksdagsledamöternas syn på studiemedlet, och upptäckt att 3 av 4 riksdagsledamöter vill se en höjning. I pressmeddelandet från SFS säger Elin Rosenberg att det inte behövs mer utredning eller betänketid i frågan, och hon har så rätt. Det är dags att gå till handling nu, höj studiemedlet!

Inga kommentarer: