söndag, december 09, 2007

Mer jul.

Jag har haft två enormt trevliga dagar, igår med en kväll tillsammans med min kusin Judith. Vi åt på en italiensk restaurang och avrundade kvällen på en pub. Och pratade pratade pratade, så där så man till slut nästan är hes av allt prat. Idag promenerade vi genom Stockholm. Lunch intogs på Sallys, där en sådan där jobbigt bitter person satt vid bordet bredvid och i sitt traumande över att personalen tryckt fel i beställningen och kommit åt avhämtningsknappen nästan tog över vårt samtal. Människor vars liv går ut på att ha en inställning av att alla förmodligen är emot dem och att glaset alltid är halvtomt- förmodligen med flit- är irriterande och de är energitjyvar. Att de orkar med sig själva!

Ikväll hade jag en sådan tur att jag blev medbjuden (som "fantastisk personlighet") på en julmiddag i Fredhäll. Riktigt skojigt med roliga nya människor. Vi spelade TP och jag kunde briljera med kunskaper som årets julklapp 2003 (mössan) och Orlando Blooms ögonfärg (brun). I någon av tidningarna idag stod det att allmänbildning var åtråvärt. Och TP ska ju handla om allmänbildning. Tadaa! (I själva verket handlar det om att jag har ett helt vansinnigt stort arkiv i skallen på rätt irrelevanta saker. Men de funkar i TP och dessutom livar de upp många konversationer. Det slutar alltid med att folk faktiskt är intresserad av att veta mer om vad som egentligen hände efter Robinson med den och den personen eller dylikt. )

Imorgon blir det mer jultema, med pyssel hemma hos Nina och Johan.

Inga kommentarer: