söndag, december 16, 2007

Plötsligt händer det

Ibland är saker väldigt odefinierade men ändå ack så klara. Som en liten blixt från klar himmel kom jag nu ikväll när jag läste i ShortCut på var jag vill arbeta i framtiden. Att de söker civilingenjörer och -ekonomer i annonsen väljer jag att se som något högst temporärt och också beroende på att de inte träffat mig ännu.


Att jag dessutom, i linje med six degrees of seperation, är bara två steg från VD:n kan åtminstone inte ligga mig till last.


Sista veckan innan Indien börjar strax. En vecka med ett rätt skönt schema där jag imorgon ska lyssna på Johan Norbergs recension av Naomi Klein, på tisdag äta julbord på julbordens mecka Skansen, träffa Anna König- Jerlmyr, träffa Lisa och besöka Tensta konsthall, skriva texter till Utbildning straffbart? version 2008, "hosta" en julglögg på Saco (kl 16.00 på torsdag, maila eva.westerberg@saco.se om du vill komma!), luncha med Christian, dricka glögg hos Gustav och andra trevliga aktiviteter. Att åka bort på julafton i femton dagar och inte köpa några julklappar alls har gett mig ett lugn som också gör att jag på allvar njuter av de juliga aktiviter som jag faktiskt ägnat mig åt.

Inga kommentarer: