tisdag, december 11, 2007

Rensa ut och pricka av

Tiden rusar fram!
Och i ivern att rensa mailboxen i samband med mailsystembytet har jag lyckats radera viktiga mail också som kan ge lite riktlinjer kring vad jag förväntas göra om dagarna. Om något missas kan förklaringen ligga i detta. Ganska okaraktäristiskt av mig, jag är annars en person som förbereder små plastfickor med kartor och scheman kring aktiviteter. En presussisk ordning som man inte kan skönja i mitt rum just nu dock.

I morgon eftermiddag åker jag och Stina till London för en tvådygnssemester. Det ska bli riktigt roligt, ingen av oss har varit där sedan vi bodde där 2001. På agendan är typ sitta på café, strosa runt och umgås. Det är en fantastisk agenda. Inget möte, ingen stress, inga måsten.
För övrigt har jag idag bokat biljetter till nästa Englandstripp, tillsammans med Saco-styrelsen ska jag nämligen till Oxford i april, och jag kommer då att passa på att åka till London några dagar innan och hälsa på min kusin Eva-Lena som jobbar som designer på Nokia i London.

Helgen kommer att tillbringas i Gottröra där årets och nästa års styrelse ska ha överlämningsmöte. Alla verkar vara taggade till tänderna vilket verkar mycket lovande inför 2008. Ett år som så sakteliga börjar ta form redan, med inbokade föreläsningar och möten. Ett år som jag verkligen tror på! Så mycket bra idéer, så många inspirerande människor och så stort engagemang hos alla som hör av sig, som man möter och så. Det är bara att konstatera: jag har bland det roligaste uppdragen man kan ha i hela världen!

I söndags laddade jag upp inför London med att titta på en av de raraste filmerna som finns: Love actually. När den kom ut på DVD lånade jag den av en kompis och råkade ha den ett halvår och såg nog den lite väl många gånger. Det spelade ingen roll i söndags, jag blev alldeles snyftig många gånger om ändå. Det är inte konstigt, med scener som denna (framförallt när man tänker på scenen accomponjerad med Didos Here with me innan):

Inga kommentarer: