torsdag, januari 17, 2008

Ett intressant perspektiv på saker och ting får man när man är med om händelser som denna: jag och Mikaela kom in till riksdagens besöksgrupp. Där satt en äldre herre redan. Herren lyste upp.
- Är ni också med i torsdagsgruppen???
-Nej, nej det är vi inte.
-Nähä. Vad ska ni göra då?
-Vi ska träffa Roger Tiefensee, riksdagsledamot från Centerpartiet.
-Är det sant? Oj! Var det inte VÄLDIGT SVÅRT att få till det mötet? (detta sagt samtidigt som de rynkiga ögonen spärrades upp)
-Ehm. Nej inte särskilt....

Sedan kom hans torsdagsgruppsvänner (vilka alla var i rätt mogen ålder vilket får mig att undra varför han trodde att vi var med. Men jag väljer att inte lägga allt för mycket energi på det) och jag och Mikaela gick in för vårt möte. Ett mycket givande möte bör tilläggas. Jag känner förtroende för Tiefensee i hans roll som ansvarig för den studiesociala utredningen.

Inga kommentarer: