lördag, februari 02, 2008

Hej mitt vinterland

När jag tittar ut genom fönstret så blir jag nästan bländad. Det är mycket exotiskt här i Hälsingland, för här är det nämligen snö! Förutom det lilla snöinslaget jag fotade häromveckan så har jag inte varit i närheten av något som kan kallas för snö. Här har vi till och med varit ute och åkt pulka.

Marie gör entré som ledarskribent på Hälsingetidningar, jag är övertygad om att hon kommer att göra ett bra jobb med intressanta texter. Än så länge har jag inte hittat något på nätet, utan bara läst i pappersupplagan av Söderhamns Kuriren. Det bådar gott kan jag intyga.

Testar SJs internetauktioner till hemresan i morgon. Jag vill undvika att behöva åka Veolias Luleå/Narvikståg igen, det tar sjukt lång tid på sig vilket gör mig rastlös och irriterad. En helt ny, och inte helt behaglig, värld uppenbarade sig nämligen vid årsskiftet då jag blev definierad som vuxen av instanser som SJ och Telia. Ingen ungdom, ingen SJ/SAS-logga på Mecenatkortet, ingen billig hemtelefoni (nu slutade jag ju ha hemtelefon för ett år sedan, men ni förstår grejen). Nu är fröken Westerberg vuxen enligt SJ och då ska det minsann kosta att åka tåg. Om man inte får sin X2000-biljett på auktion då vill säga. Jag håller tummarna!

Inga kommentarer: