tisdag, mars 04, 2008

Det här med Saltsjöbanan kanske inte är min grej?

Och mötesintensivt var det. Känner mig något trött i huvudet efter att ha haft möten hela dagen. Men morgonens diskussionsgrupp efter föredraget med Rojas, som främst bestod av engagerade personer från Sveriges Utrikespolitiska föreningar, var riktigt peppande och fick mig att vara energifylld nästan ända fram till strax innan jag åkte hem i kväll. Till och med det faktum att jag åkte två (TVÅ!) stationer för långt med Saltsjöbanan- vilket känns extremt mycket jag- sänkte inte humöret. Men felåkningen kan till stor del härledas till att jag kollade mailen med den ena mobilen, ringde med den andra mobilen och smsade med den tredje. Typ. (Nej, jag har "bara" två mobiler)

Därefter ett bra möte med Saco-styrelsen där vi bland annat gick i genom agendan inför Oxfordmötet, och fick en bra presentation av aktuella ILO-frågor.

Imorgon ska jag åka Saltsjöbanan igen, förhoppningsvist har jag nu lärt mig hur man åker också. Det är halvtid för DIKs mentorprogram och alla adepter och mentorer ska träffas. Jag och Birgitta har träffats en gång i månaden, och det har verkligen varit bra samtal. Jag har verkligen fått mycket att tänka på, och jobbat med, både som person och som ordförande. Bra betyg för ett mentorprogram!

Inga kommentarer: