söndag, mars 30, 2008

Transmission

I går kväll uppdagades det att jag hade en oväntad talang.

Jag kan sjunga på finska, och det med helt korrekt uttal. "Du sa inte ett enda ord fel!" sa min bordsherre Vesa. Jag kanske borde lära mig finska. Det är väl bara det att det är ett något udda sätt att lära sig ett språk på, först kunna låta helt korrekt och sedan förstå ungefär vad det är man säger.

Oväntade talanger är bra att ha. Väskor också. Min väska är fortfarande på fri fot i Europa. Det sista jag hörde innan jag åkte i från Finland var att de trodde sig ha lokaliserat väskorna, men det verkade nästan som om de hade åkt till annan ort i Finland. Hörde rykten om att var fjärde väska tappas bort av Finnair. Jag känner mig tveksam till att försöka ta reda på om det stämmer.

Idag lyssnar jag på

2 kommentarer:

lisa sa...

Tack för den!
Fan. Har fortfarande inte sett Control! Måste göra det...

Man slås av hur moderna de ser ut. Skulle platsa på vilken göteborgsklubb som helst 2008.

Eva Cooper sa...

Ja, det MÅSTE du :D