tisdag, maj 27, 2008

Ett-två-cha cha cha

Min sjukdom uttycker sig mest som feber och utmattning. Det är därför jag bland annat funderat kring saker som ger glädje och energi, för att jag ska bli bättre på att plocka in det i mitt liv. Jag har flera nära vänner som gått in i väggen, och jag vill förstås inte hamna där. Det gäller att lyssna på signaler och omstrukturera sitt liv så att man kan vara högpresterande men må bra.

Till exempel älskar jag ju att dansa. Under våren gick jag på frigörande dans vilket var en sådan sak som jag mådde väldigt bra utav. Så läste jag att Finest.se-redaktionen skulle ha dansklass med Tony Irving i morgon och att det fanns möjlighet för fler personer att joina. Messade Alex och frågade om det fortfarande fanns platser kvar, vilket det gjorde.

Så. Nu ska jag lära mig lite cha-cha-cha av Tony Irving i morgon. Jag tror att min feber är mer kopplad till tröttheten än tröttheten till febern vilket gör att min analys är att detta är en riktigt bra medicin.

Inga kommentarer: