torsdag, juni 19, 2008

Förberedelser och fix

Så här trevligt var det i går kväll, när jag och Tobias hängde på Spitfire med ett halvt öga på fotbollsmatchen. Och den gick ju inte så bra, men det vet ju alla redan.

Idag har jag haft en följetong kring ett försvunnit paket från Lensway. Alla dessa telefonväxlar med en miljard valmöjligheter som är tänkta att underlätta ens val. Det gör det sällan- jag ringer ju för att jag inte hittar vad jag vill ha hjälp med på webben. Men nu är allting uppstyrt, och dessutom har jag njutit av den kinesiska trädgården på Östasiatiska museet, lunchat på Moderna Museet, hälsat på Frida Demervall på Xrdsi, släpat runt på mat och dryck till midsommar med mera.

Nu väntar jag på att min kusin Judith ska komma från Umeå, och sedan är det bara att fortsätta fixande inför imorgon. Jag tror att vi har koll på det mesta, maten ska inhandlas i morgon, Tess har koll på grillar och dukar, snapsglas ska både Tobias och Mikaela titta efter, och Daniel tar med sig MUF:s sånghäfte. Det kan bli intressant att se.

Inga kommentarer: