söndag, december 28, 2008

Da Buzz

Sitter hemma hos Mikaela och uppdaterar oss på olika digitala verktyg. Som soundtrack hörs Radio Rix och där påminde presentatören just oss om att Da Buzz är Reinfeldts favoriter. Det har sagts tidigare, men man glömmer lätt bort det. Da Buzz alltså.

2001 bodde jag i Karlstad, Da Buzz hemstad. Och snacka om att de var kungar i stan. Enormt inne. Min kompis var (kanske fortfarande är, det vet jag inte) tillsammans med en av killarna i bandet och förfesterna var ett antal gånger självklart hemma i hans sjukt snygga våning i centrala stan. För 20åriga studentskor som bodde i korridor och åt nudlar var detta förstås himmelriket. Att få möjligheten att bara för några timmar vara i en lyxig lägenhet och dricka fint vin ur ett riktigt vinglas är inte vardag för en student.

Tilläggas bör dock är att jag fortfarande inte har fina vinglas i egen ägo, och jag har bara avancerat till "max 69,-"-hyllan på Systembolaget.

Inga kommentarer: