måndag, december 01, 2008

Fritid 2009?

Ni trodde väl inte att jag bara skulle ge Saco Studentråd ryggen? Nej nej, det finns ju en massa viktiga och spännande uppdrag som även en soon-to-be-föredetting kan ägna sig åt. Därför kandiderade jag, och blev även vald, till:
- Sammankallande i Saco Studentråds valberedning 2009
- Sammankallande i Idégruppen Arbetsmarknad, som under året ska formulera förslag till en ny politik inför det visionsprogram som ska antas kongressen 2009. Tänk sossarnas rådslag, tänk moderaternas arbetsgrupper etcetera. De andra två grupperna är Ekonomi och Högskola. Det ska bli ett sjukt spännande uppdrag! Ren politik, tjoho!

Återkommer med hur jag tänker lägga upp arbetet, rent spontant tänker jag att jag förmodligen inte att tillsätta en grupp som ska arbeta från 1 jan till 1 oktober, utan snarare använda mig av specifika möten kring olika frågor, lite runda-bord-samtal, idéseminarier, möten med andra organisationer, mingel. Lite så mer. Eftersom jag är bara en person och inte ska göra det här på heltid på något sätt skulle också ett utarbetat diskussionsunderlag kunna fungera som en input från förbundens styrelser. Inte bara ett mail med frågor alltså, utan ett lite mer sofistikerat sätt. Vi ser vad som händer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

TÄNK MODERATA UNGDOMSFÖRBUNDETS ARBETSGRUPPER!!!

Eva Cooper sa...

Förlåt, det var ju faktiskt Moderata Ungdomsförbundet arbetsgrupper jag menade!!

Naturvetarna sa...

Jag ser verkligen fram emot att få vet HUR arbetet i dessa idégrupper ska se ut och att Naturvetarnas kommer engagera sig i minst ett av områdena, gärna alla :)

Lycka till!

/Camilla Rudolfsson

Eva Cooper sa...

Det ska jag se till att ni kommer att göra på ett eller annat sätt ;)