lördag, december 27, 2008

På väg mot Stockholm.

Sitter på en väldigt lugn Y-buss med sikte mot Stockholm. För att betala mindre än hälften än det billigaste tåget som gick att erbjuda idag måste jag säga att jag känner mig nöjd. Dessutom är det film och fritt internet som ingår. Hurra.

I morgon ska jag träffa Mikaela, på tisdag ska jag hem till Klara, Kenneth och Tora, efter det ska jag möta upp E. På nyårsafton anordnar Tess och Emma middag. Lagomt planerad ledighet.

En intressant iakttagelse är hur det verkligen florerar en bild hos vissa att det är lite synd om mig som "måste bo i Stockholm". Också en viss förvirring kring vad man egentligen ska göra i Stockholm när man är ledig, och att jag frivilligt bara åker hem istället för att stanna kvar i Hälsingland. Självklart är det inte ett dugg synd om mig!

Inga kommentarer: