måndag, december 22, 2008

Rimstuga

Jag kanske inte upplevs som den mest traditionsfyllda tjejen. Inga pepparkaksbak, inga klä julgranar eller ljusstöpningar. Men en sak gör jag och det är att rimma. Bara för att det är kul.

Kan ni gissa vad som gömmer sig i paketen?

God Jul Anders (svåger) önskar Eva
När du ska bjuda alla
och ge dem att dricka
Attans- de är ej kalla!
Det är så man får hicka

God Jul syster önskar Eva
Sätt guldkant på ditt liv
och låt det skina
Var en tjej med riv
och använd dessa dina

God Jul Carl önskar Eva
Carl is my name
It is pretty lame
Att ej mer kunna säg
Så kan det ej va nej

God Jul Julia önskar Eva
Vad ska moster handla
En whiskey hon kan förvandla
En säckpipa hon kanske har
Eller så att magen ej är bar

God Jul Pappa önskar Eva
I Uppsala jag läst har
Men ej enda universitet det har
I staden i Skåne drama sker
Öppna så får du veta mer

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, visst är det härligt med julrim!!! Inte visste jag att du hade sådana talanger Eva? ;)
Gissa vad de här paketen innehåller som jag komponerat:

" Ära vare Gud i höjden, med denna blir du en nöjd en!"

"Vackra välkända motiv ur ett annorlunda perspektiv"

"Med denna film ska du segra och undvika frestarens gArn."

Och så en härlig göteborgsvits som avslutning! :)

- De e jobbit å stöpa ljus...
- Ja, de e inget för veklingar!

GOD JUL Eva!

Eva Cooper sa...

Hahaha den var ju hur kul som helst göteborgsvitsen :)

GOD JUL Patrik!