måndag, mars 09, 2009

Bebisbonus

Kristdemokraterna slår till med ett förslag på en bebisbonus idag. Magnus Andersson kallar det för avlingspremie, vilket är ett rätt roligt uttryck. Han skriver vidare att "Om det rinner till i byxan av tio tusen i engångspremie så blir jag livrädd. Då har vi större problem än jag trodde."

Men eftersom det här med bonusar och premier kopplat till kids-eller i rättvisans namn till alla nya kommuninvånare, både nyfödda och nyinflyttade- verkar funka i Arjeplog (se SvD-artikeln) som kanske det är just sådana saker som gör att det, för att använda samma uttryck, rinner till i byxan?

2 kommentarer:

Magnus Andersson sa...

Nåja, det verkar vara inflyttningen som ökade, inte barnafödandet... och då handlade det om 25000.

Så menar man allvar får man nog höja bonusen avsevärt från kd, och jag är lika eller mer mot då också =)

Eva Cooper sa...

Okej då :)

Och personligen så tycker jag att ett barn är en gåva nog- jag har just träffat Klara och hennes lilla Tora och är uppfylld av barnkärlek.

Så jag håller med dig.