tisdag, april 14, 2009

Ser EP-valet från den ljusa sidan

Jag blir lite arg, jag kan inte hjälpa det.
Men jag tycker att det faktiskt är upprörande att säga att ett val inte ligger inom ens intressområde. Jag tycker att demokrati borde ligga i folks intresseområde.

Men nu var det inte det jag skulle skriva om, utan jag tänkte istället fokusera på att även om svenskarna nu är ointresserade av EU-valet så är i alla fall inte Sverige ut ur EU en fråga heller. Alltid något!

Uppdaterad: Jag ser att Annie Johansson delar min ilska.

Uppdaterad 2: Marie Wickberg skriver en väldigt bra uppmaning till alla som inte känner att de är insatta eller fått information: Det är ganska svårt att med gott samvete skylla någonting på att man inte vet, www.google.se är ett bra tips för den som vill öka på sina kunskaper om EU. Lämpliga sökord: europaparlamentet, europaparlamentsval, europa. En grundläggande faktakoll motsvara ungefär tiden för ett avsnitt av Robinson. Det kanske det kan vara värt. Andra slåss , dör, och sitter i fängelse för rätten att göra det andra avstår.

Inga kommentarer: