torsdag, april 22, 2010

Den stora kärleken


Jag har ett antal gånger skrivit om 80-talister. Ämnet intresserar mig, kanske för att jag är en själv och vi åttiotalister finner tidigt vår stora kärlek. Oss själva.

Så beskrivs det åtminstone i Prime PRs senaste spaning som baserar sig på en kommande rapport om just åttiotalisterna, skriven av Markus Larsson och Marie Söderqvist. Den förstnämnda född på åttiotalet själv, den sistnämnda 60-talist. De har en blogg också där man bland annat kan läsa en liten analys om varför den som säljer en gammal Panasonicstereo på Blocket för 2200 kronor förmodligen är född på femtiotalet.

Och bilden här bredvid? Den är från lokalblaskan Mitt i Kungsholmen som satte bland annat mig och Prinsessan Madeleine som exempel över 80-talister med makt. Jag fascineras fortfarande över det urvalet.

Inga kommentarer: